AFA Go for it!

Eftersom dagen vägrar pinga mitt senaste blogginlägg på ämnet så får jag väll klistra in det här!

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Tillåt mig att förtydliga mitt uttalande, kanske framförallt till Linnea.

Det handlar inte om krig, "varför ska kristna alltid attackera homosexuella" ...

Du får ursäkta mig om jag harklar mig lite, men vilka är det som STÄNDIGT, är på kristna som tar sin tro på allvar. Om min övertygelse är att Gud skapade människan till Man och Kvinna, kan inte jag få tro det då? Vad är problemet?
Och om jag är helt övertygad om att den bästa familjekonstalationen är Mamma Pappa Barn... kan inte jag få tycka det då, utan att behöva bli lynchad, med uttryck som, "Du är kärlekslös!" "du är homofob!" "du är, du är, du är!". Det stora problemet är att det är så många icke-teologer, som ger sig in i den teologiska debatten. Det är lite som att jag skulle ge mig in i en Moské och börja gorma över Muslimska dogmer och teologiska diskutioer. HELT FEL... jag kan för lite, och har läst för lite. JAG HAR INGA MANDAT!

Samma insikt borde många HBT människor göra.

Sen är det ju klassiskt att angripa, personen och inte problemet. Det händer ju 99 fall av 100. När man pratar om "hemska extrem kristna". Men man ser inte att det kristendomen "angriper" är företelsen homosexuell utlevnad. Detta på grund av bibelns tydlighet på den punkten. Med det är det inte sagt att man "hatar homosexuella" eller "krigar mot homosexuella" . Jag känner själv till en homosexuell präst, som jag har MYCKET stort förtroende för. Han inser Guds vilja med skapelsen, och accepterar det! Han är fortfarande uttalat homosexuell i frikyrkliga som högkyrkliga sammanhang, och är mycket respekterad. Detta för att han står för vad som är rätt, och inte för vad han känner!
http://www.medvandrarna.se/

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Äntligen en kristen lobbygrupp som lyckas driva igenom något! GAY-lobbyn har fått alldeles för mycket spelrum emot oss kristna.

Alla trams-bloggare som skriver rubriker som "Farliga Extrem-högern" eller "McDonalds stå på er". När ska kristnas värderingar börja tas på allvar. Det är ju ett skämt att så fort som kristna börjar höja sin röst, ja då blir det Nazi-stämpel Diiirekt!

AFA (och då menar jag INTE Anti-Faschistisk-Aktion) utan American Family Association) tack för att någon äntligen får någonting gjort!

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=158755

Kommentarer
Postat av: simon

du gör mig spyfärdig.

2008-10-14 @ 19:16:18
URL: http://sajmonh.blogg.se/
Postat av: Simon

SHIT... neeeej... det är någon på internet som gör sig spyfärdig. Nu blev jag akut ledsen!

2008-10-15 @ 09:16:28
URL: http://simonsimonsson.blogg.se/
Postat av: Simon

Det roliga är att vederbörande "simon" (med litet S)bekräftar bara min tes. Läs ovanstående blogginlägg!

2008-10-15 @ 09:17:26
URL: http://simonsimonsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Många bäckar små... Varenda individ som strider emot ens sexualitet, ens tillåtelse att älska måste man ju uppenbarligen försöka kämpa emot. Speciellt för människor i vår tid med lite högre intelligens eftersom vi har så hemskt mycket historia från kristendomens handlingar, alla mord, förtryckningar, krig i Guds namn... Den grundläggande tanken bakom din religion må vara vacker, men sen gick det utför. HBT är något högst naturligt(Eftersom det funnits så länge människan funnits och i alla djurarter), medan din bok står utan några bevis för dess sanning de senaste 2008 åren.



Nu får jag smått dåligt samvete för att kritisera din tro, jag förstår att den ger mycket trygghet och mening, men du måste inse att din tro som du publicerar på denna sida får dig att framstå som hemskt inskränkt och någorlunda dum, på denna HBT-HEMSIDA som du är inne på, syndare...



Bevisa för mig att homosexualitet har skapat mer hemskheter i världen än din tro har gjort och gör ännu idag, lyckas du lovar jag att jag blir heterosexuell.

(Or not...)

2008-10-15 @ 21:03:29
Postat av: Simon

Ja du.. det är inte lätt att svara en person som varken skriver namn, eller adress. Så du kan ju säga till när du kan ge mig någonstans att svara dig!



1. HBT rörelsen, typ 30 år. Kristendomen (inkl. GT typ 5000år)... det är klart att kristendomen orsakat fler dödsfall. Om det är något att räkna på?! Förstår inte riktigt logiken.



Sen är väll inte du riktigt i position att gå runt och kalla någon syndare. Inte för att du är homosexuell, utan för att du inte ens tillskriver dig den kristna tron. Endast Gud dömer, och endast Gud oberopar förlåtelse, bot och bättring. Inte vi, inte jag... ingen människa. Det enda vi människor kan göra är att tolka Guds vilja utifrån hans ord, bibeln. Och det är det jag,och några miljarder andra gör.

2008-10-16 @ 09:25:27
Postat av: Simon

sen förresten, tycker jag det nästan är lite tragiskt att du på allvar tror att vi är smartare idag än för 500 år sen. :D Hahaha.... vår värld har inte varit mer fuckad än vad den är nu, men ändå kallar du oss smarta. Möjligtvis har vi uppfunnit mer tekniskt avancerade föremål. Men knappast smartare! :D

2008-10-16 @ 09:27:18
Postat av: Anonym

1. HBT-rörelsen har funnits längre än Kristendomen, HBT har spårats tillbaka till romarnas och tidigare faraoernas tid, den enda skillnaden är att våra röster har höjts mer nu. HBT har funnits innan Jesus födelse. Sen handlar det inte om att kristendomen råkat ta några liv i Guds namn. Häxjakter, krig... Nu tror jag inte att det är Bibeln och Gud som gjort detta, det är dess följe som Gud borde vara hemskt besviken på.



2. Vi är faktiskt smartare. Vi kanske inte har en mer utvecklad hjärna men vi använder mer procent av den än förut, vi har ju uppenbarligen utvecklat vår intelligens och lärt oss av våra misstag.



Slutligen missar du hela poängen. Det är klart vi måste diskutera emot alla och allt som kämpar emot vår rätt att leva. Förhoppningsvis borde vi respektera era åsikter men inte hålla med dem och om vi väljer absolut inte vända ryggen och stå tysta.

2008-10-16 @ 10:53:07
Postat av: Pelle

Eftersom alla vet att McD är djävulens föda borde det väl vara utmärkt att föda sidan fienden med detta.



2008-10-16 @ 21:07:26
Postat av: Simon

Ååå jag blir så trött på att man inte ens kan skriva ut sitt namn. Står man inte för vad man tycker eller?



1. MEN LOL! HBT-rörelsen, jo men säg homosexuela då istället. Det jag ville peka på var att jämförelsen är omöjligt.. det är som att jämföra vad som är bäst, vindkraftverk eller pankakor?



2. Illusion... ge mig 5 källor till ditt grundlösa uttalande, så kanske jag överväger mitt ställningstagande. Jag skulle säg att vi använder mindre del av hjärnan, då vi har 1000tals maskiner som gör tänkandet åt oss. Jag menar, man får nog vara ganska uppfinningsrik om man ska komma på hur man bäst skapar en infrastrukur i världens största land, med vattenförsörjning och belysning. (romarriket) Det behöver man inte vara ett geni för att komma på idag!



Pelle... jag håller med! :D

2008-10-17 @ 11:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0